vineri, 4 noiembrie 2011

Marketingul - cum să prostim proştii v2

Astăzi, la câteva zile de la postarea primul articol despre incultura debordantă a cumpărătorilor de suplimente, un alt orb m-a luat la rost. Motivul? De ce laud atât NOW şi de ce îndrăznesc să mă iau de Gaspari şi Musletech.

Stăteam liniştit astăzi şi butonam calculatoru', când deodată mă caută un individ din lista, tip cu care nu prea am avut vreo legătură şi care nici nu ştiu de unde am idul. În fine, din prima mă ia la rost cum că aş fi subiectiv şi laud prea mult NOW, fiindcă legendele culturismului folosesc alte firme, că pe bodybuilding (panaramă de site, oceanu' special creat pentru analfabeţi) nimeni nu laudă NOW ci cu totu' alte firme. A mai adus şi un argument penibil, cu vedetele ce promovează produsele, marketing de doi bani, ce ţine doar la fraieri, din păcate.


Hai să vedem discuţia:

Marian: prea ridici now foods in slavi de era aja bun
Marian: il consuma lumea
Marian: dar nu prea e asa
Marian: iar baiatu ila pe blog are dreptate
Marian: cum se face ca legendele culturismului iau altceva
Marian: si in discutia cu ila ai evitat discutia pe tema asta
DeDe: deci tu vrei sa zici ca ai citit pe blog articolul, nu?
Marian: da
DeDe: ai vazut ce toxine continea de ex. suplimentu' ala? ce chimicale penale are?
DeDe: dar la NOW te-ai uitat vreodata la un produs ce contine? sau ai avut vreodata?
Marian: io nu folo dkt Scitec da am avut si Muscletech
Marian: si am fost extrem de multumit, rezultate incredibile
DeDe: ai cumparat vreodata vreun supliment serios? ai cu ce sa faci comparatie?
DeDe: plus de asta, spui ca legendele spanacului folosesc X si Y
DeDe: pai prietene...publicitatea facuta prin vedete se face de secole, se mai numeste si endorsment
DeDe: cand o persoana publica promoveaza un brand, un produs si asa mai departe
DeDe: daca tu traiesti intr-o lume in care Nadia Comaneci da copilului margarina si in realitate, nu doar in reclama mananca ce mananca pentru cativa dolarei
Marian: tu minti de rupi dk new astia erau buni de ceva vb lumea de ei
DeDe: cel mai cunoscut brand din lume este Coca-Cola, iar campaniile sale comerciale sunt de ordinul milioanelor de dolari si de asemenea in majoritatea spoturilor folosesc persoane publice ptr promovare
DeDe: asta inseamna ca si Coca-Cola e ceva bun? sau sanatos?
DeDe: ma intreb daca tu faci misto sau esti chiar serios...
DeDe: desi avand in vedere ce vocabular limitat ai si ce corect vorbesti, probabil ca nu glumesti...
Marian: te intinzi la glume bai asta
Marian: vz ca io nu team jignit, ok?
DeDe: eu nu te-am jignit cu nimic prietene, nu eu ti-am interzis sa citesti o carte, sa te documentezi ce bagi in gura, sa asculti o muzica buna
DeDe: tu te complaci in mizerie, consumi mizerii si dupa cum te citesc, asculti mizerii, manelistule?
Marian: ascult orice muzica
DeDe: la cata psihologie stiu eu, persoanele ce spun "orice muzica" - inseamna in felul urmator: acasa si in playerul mp3 asculti manele la maxim, solo percutie, dar asculti si alta muzica, obligat de imprejurari, gen in club, cand mergi sa te imbeti ca porcu' sperand sa pleci si cu o fetita (in discoteca la tine la tara tot manele asculti, acolo esti in domeniul tau)
Marian: bine ca esti u destept, ce sa zic
DeDe: sincer, ai citit vreodata ce contine ceva ceea ce mananci? nu mai zic la suplimente, ca e destul de clar
Marian: si c sa fak acum?mananc sau citesc...
DeDe: mda, m-am convins, nu e nevoie sa spui altceva
Marian: orkm se vede ca esti dus cu new astia ai tai
DeDe: nu prietene, eu incerc sa promovez un brand de suplimente curate, sigure, sanatoase, care nu mint clientii si ofera calitate la preturi foarte bune
Marian: ma da dk new sunt atat de buni, deci nu e nici o reclama cu ei nicaieri
DeDe: aici e de discutat mai mult sincer
DeDe: dar o sa-ti dau ignore, nu am rabdare sa vad atata prostie, fara suparare, cumpara Scitec in continuare, numai bine


Ce pot să vă spun, se pare că analfabeţii sunt solidari, îşi apară ideile.

Bun, bănuiesc că v-aţi prins că aceste persoane nu au urmă de coerenţă în gândire, nu au nici cea mai vagă idee ce supliment să folosească şi mai trist...folosesc.

Argumentul lor principal este folosirea de X persoană cunoscută a brandului Y. Acest tip de promovare a produsului este cunoscut şi ca endorsment, atunci când o persoană publică fie cunoscută sprijină un produs, în dorinţa de a da încredere cumpărătorilor. Este cam cel mai cunoscut tip de promovare şi totodată, după cum se şi vede de fapt, cel care atinge emoţional cumpărătorul. Totuşi, nimeni nu ia în considerare că această persoană publică apare în preajma acestui produs pentru o sumă de bani, rareori de bună voie, ci doar pentru bănuţi.

În fine, trecând spre infatilitatea uriaşă de a crede că dacă o vedetă apare într-o reclamă şi foloseşte acel produs, trecem la argumentul numărul doi al fraierilor: de ce NOW nu are reclamă şi nu apare în reviste, pe siteuri, forumuri, etc.

Aici e de discutat şi e extrem de simplu. Politica NOW nu prevede un buget special pentru publicitate şi marketing. Chiar una din reprezentantele NOW, spunea într-un interviu, la unul din premiile internaţionale primite de NOW, că politica NOW şi scopu' lor este următorul (tradus din memorie, nu am găsit concret interviul): NOW doreşte să producă o gamă largă de produse, pentru orice fel de scop, atât pentru femei şi bărbăţi cât şi pentru copii, ce oferă siguranţă în folosire, produse testate şi aprobate de cele mai înalte standarde. NOW doreşte să ofere produse calitative la un preţ bun. Dar, foarte des suntem întrebaţi de ce nu suntem atât de cunoscuţi. Politica noastră internă nu are un buget special mare alocat tehnicilor de promovare a produselor. Noi nu dorim decât să avem o gamă de cumpărători cunoscători, o clientelă avizată, oameni foarte bine documentaţi, care ştiu ceea ce doresc şi apreciază strict calitatea şi sănătatea la adevărata valoare, o clientelă deşteaptă pe scurt.

Poate acest interviu poate părea demagogic, dar sincer, ăsta este adevăru'. Cumpărătorii produselor NOW în marea lor majoritate sunt oameni cu o oarecare documentare, care ştiu să citească o etichetă şi apreciază calitatea.

Aş dori să subliniez, deşi există deja 2 articole mai vechi, concret nişte filmuleţe şi nişte vorbe pe hârtie despre produsele NOW şi calitatea lor, următoarele aspecte:
- NOW respectă standardul internaţional de calitate GMP (Good Manufacturing Practice), un standard ce reglementează nenumărate aspecte ale unei firme de la producţie, testări de la nivelul materiei prime până la produsele finite, pe linia pe ansamblare, mărimea sediului, laboratoare şi foarte, foarte multe aspecte.
- NOW testează fiecare lot de produse atât la nivel individual, fiind singura firmă de suplimente ce are propriile laboratoare de testare, dar în acelaşi timp trimite tot din fiecare lot produse la testare la WADA (Asociaţia Internaţională Anti-Doping)
- NOW are o gamă uriaşă de produse, de asemenea, ei investesc sume uriaşe în noi produse şi/sau îmbunătăţirea celor deja existente, un lucru făcut lunar cu câte 2-6 produse

Ştiu că poate părea că sunt maniac cu această firmă, dar nu este tocmai aşa. Constant cercetez piaţa după produse mai bune, mai ieftine, etc. Sincer, dacă voi găsi un produs, să zicem Omega3, mai bun la altă firmă şi cu un preţ asemănător, voi lua de la aceea firmă, dar încă nu am găsit. Nu sunt suficient de idiot să cumpăr un singur brand, obsesiv, deşi aş şti că există un alt produs bun la o altă firmă. Nu ar fi doar o naivitate, ci o prostie cruntă.

Sunt perfect conştient că nici măcar un adult deja trecut prin multe, prin greutăţile vieţii nu apreciază cu adevărat produsele fără chimicale. Până şi aceşti oameni de foarte multe ori ajung să fie înşelaţi de reclamă, ajung să se lase păcăliţi de diferite metode de inducere în eroare şi ademenire. Atât de mulţi adulţi se otrăvesc cu margarină, cu prăjeli, cu Coca-Cola...

Astfel, cum naiba ar putea o persoană mai tinerică, să nu spun naivă sau netrecută prin viaţă, prin greutăţi să aprecieze cu adevărat produsele naturale, fără chimicale, toxine, neprocesate şi asa mai departe?

Totuşi, rămân cu speranţa şi am observat, deşi timid de tot, o tendinţă de ridicare a cumpărătorilor. Din ce în ce mai mulţi oameni se interesează ce cumpără şi nu mai aruncă la întâmplare produsele în coş. Din ce în ce mai mulţi oameni citesc ce conţin suplimentelor lor şi se interesează.

Sper că această tendinţă să fie din ce în ce mai puternică în viitor, iar oamenii care apreciază sănătatea, calitatea şi produsele adevărate, fără chimicale să fie cât mai mulţi.

Succes!

Am ataşat mai jos două etichete la două produse foarte cumpărate, nu doar în ţară, dar şi afară. După cum vedeţi, ambele branduri vând proteina concentrat la supra-preţ, depăşind chiar şi preţul suplimentelor de izolat 100%. Trăiască marketingul, publicitatea şi mai ales, incultura şi nepăsarea cumpărătorilor, care nu doar că aruncă cu banii pe cele mai slabe suplimente, bagă odată cu ele şi câţiva coloranţi, îndulcitori artificiali, chimicale şi alte toxine. Felicitări.








2 comentarii:

  1. De acord cu tine. Oricum acest marian nu are mai mult de 16 ani in gandire.
    Am folosit si eu un supliment de la Now si se simte diferenta. parca e mai light, nu te balonezi, nu ai probleme cu burta, nu mai este acel gust extrem de dulce, ci unul average ( deci fara chimicale, dulcegarii ). Probabil voi mai folosi, insa am ales sa fac o pauza de suplimente.

    RăspundețiȘtergere
  2. Gustu' diferă pentru că toate, sau cel puţin 90% din celălalte branduri folosesc în cantităţi industriale sucraloză si acesulfamK, doi îndulcitori deloc prea sănătoşi.
    În rest ce pot să zic, în ultimul an am descoperit ceva simplu, ceva banal şi puţin cam drastic: lumea suplimentelor cunoaşte 2 categorii - toate celălalte pe de o parte şi NOW pe de altă parte. Simplu.

    RăspundețiȘtergere